úterý 16. prosince 2014

Úúúúúpně opilé ořechy


Loni na podzim jsem díky drobné zdavotní patálii byla pár týdnů uvězněna doma. Když jsem přečetla všechny knížky, co se mi kupily na nočním stolku, a byla unavena maratonem několika svých oblíbených seriálů i filmových minisérií, začala jsem "mít roupy". Pan doktor mi předepsal hlavně pohybový klid, takže vygruntovat dům nepřipadalo v úvahu. Naštěstí mi mamča přivezla jejich čerstvou úrodu ořechů, že se budou hodit na Vánoce na cukroví. 


Tak to dozajista, ale i když peču ráda, tyhle ořechy by vystačily na cukroví pro regiment. Začalo mi to vrtat hlavou... Jako první mě napadlo naložit je do medu, ale tolik medu jsem doma v danou chvíli neměla a já potřebovala něco udělat Hned!!! Nevím, zda je to dobrá vizitka naší rodiny, ale jedna ze surovin, kterých jsme měli opravdu dost, byl alkohol, přesdněji rum a brandy! :-)



Co budete potřebovat:

  • čerstvé vlašské ořechy
  • třtinový cukr
  • alkohol - rum, brandy apod.
  • zavařovací sklenice se šroubovacím víčkem
U tohoto receptu neuvádím množství a Vy záhy pochopíte proč. Zásadní otázkou je, kolik ořechů potřebujete opít! ;-) To ostatní se od množství ořechů odvíjí...




Rozlouskejte a očistěte ořechy. Spařte je prudce vroucí vodou a pak je hned ochlaďte pod studenou tekoucí vodou. Tenhle krok mě napadl asi po hodině velice urputné a otravné práce, kdy jsem se snažila ořechy vysvléknout z tenounké slupky. Když je spaříte a ochladíte, půjde vám to jako nic. Možná vás napadne, že byste si mohli ušetřit práci a ořechy prostě neloupat. Nedoporučuji Vám to, výsledek by byl příliš hořký.



Takto připravené ořechy nasypte do připravených vyvařených zavařovacích sklenic, naplňte je asi do 3/4 a zasypte je třtinovým cukrem. Nakonec sklenice doplňte alkoholem až po okraj, ať jsou důkladně potopené a pečlivě je uzavřete. Je důležité, aby alkohol sahal alespoň centimetr, ale klidně i dva nad úroveň ořechů, protože ty do sebe část alkoholu násáknou. Uzavřenými sklenicemi pořádně zatřepejte, aby se alkohol dostal skutečně všude a cukr se mohl rozpustit. Tenhle krok opakujte několikrát s odstupem desítek minut, dokud se cukr nerozpustí. A tady je Vaše aktivní úloha na přípravě opilých ořechů u konce. Skleničky uložte na chladné místo a dopřejte jim čas.



Pokud jste fajnšmekři, bezpochyby byste po čase mohli mlsat opilé ořechy rovnou ze sklenice, což úplně nazavrhuji, ale když je použijete do pečiva, dortového krému, na vánoční cukroví, k dochucení a dozdobení palačinek, lívanců, ovesné kaše nebo je orestujete a s karamelovou krustičkou je použijete třeba na salát, dáte Vaší kuchyni zase úplně nový rozměr!




Žádné komentáře:

Okomentovat