sobota 6. prosince 2014

Báječný trnkový šnaps



Loni jsem měla obrovskou úrodu rakytníku, a tak jsme měli rakytníkový džem na lívance i rakytníkový sirup na posílení imunity. Letos jsem pro změnu experimentovala s trnkami a hlohem. Na podzim jsem jich natrhala hromadu a vedle trnkového džemu jsem nachystala i trnkový šnaps. Dnes, když jsem chystala zvěřinové menu, se hodilo s ním poprvé vyrukovat. Nebudu Vám lhát, není to pití pro padavky, ale jako aperitiv na povzbuzení chuti před zvěřinovými hody je to dobrá volba. 

Pokud Vás ještě nepředběhla hladová ptáčata, zkuste na trnky vyrazit i teď, už jsou přešlé mrazem, což je nejlepší!

Co budete potřebovat:
  • 1 l ginu
  • 400g trnek
  • 100 g cukru
Trnky je dobré trhat teprve po prvním ranním mrazíku, budou méně trpké. Pokud jste ovšem nedočkaví, lze to ošvindlovat i tak, že natrhané trnky necháte pár dní v mrazničce. Trnky omyjte, vsypte do vyvařené láhve, zasypte cukrem. Já jsem volila třtinový cukr, ale s tím obyčejným bílým to bezpochyby půjde také. 


Poté trnky zalijte ginem, láhev uzavřete, uložte do mrazáku a nechte luhovat několik týdnů. U nás si trnky v ginu poležely pěkných 8 týdnů a myslím, že výsledek je velmi dobrý, řekla bych Báječný! Do skleničky vhoďte jednu opilou trnku, ať přípitek vypadá zajímavě a efektně ;-)

Tak tedy... Na zdraví!

Žádné komentáře:

Okomentovat