pondělí 10. listopadu 2014

Katčina báječná restovaná dýňová semínka


Probíraly jsme doma zimní šatník a zjistily jsme, že některé kousky se nám pravděpodobně při praní srazily, jinak nechápu, jak je možné, že je nedopneme... kromě plánování klasického sezónního nákupu jsme došly k tomu, že by bylo rozumné vypustit dočasně všechna malá "mezi-jídla" a hlavně krajně nežádoucí "zobání" k televizi. Jsme ale realistky a tak víme, že zbavit se léta zažitých zlozvyků asi nezvládneme ze dne na den a tak jsem raději začala vymýšlet, jak to bolestné předsevzetí alespoň trochu ošidit. Zlikvidovala jsem všechny zbytky sušenek a chipsů ze špajzu a začala listovat Kuchařkou podle jógy, kde jsem tak trochu tušila hodně zdravé recepty, ale tahle kuchařka nějak nepočítá se slabou vůlí, ani s tím, že byste měli jíst nějaká "mezi-jídla". Tak jsem ještě trochu googlila a inspirovala se u božského Jamieho Olivera, jehož verzi máte tady.  


Včera jsem k večeři chystala zapečenou dýni a zbyla mi vydlabaná dýňová semínka. Tak jsem vyzkoušela recept ve slané i sladké variantě. Vezměme to ale popořádku...

Co budete potřebovat:

  • semínka vydlabaná z jedné dýně
  • sůl
  • koření (např. červenou sladkou papriku, zrníčka chilli či chilli vločky, pepř, semínka fenyklu)
  • olivový olej


Doufám, že mi odpustíte, že recept je celkem vágní, ale věřím, že až ochutnáte... Neuvádím ani gramáž u jednotlivých surovin, protože tenhle recept je hodně intuitivní a záleží samozřejmě třeba i na tom, jak velkou budete mít dýni a kolik zrníček z ní získáte. Tak jdeme na to:

Vydlabaná dýňová zrníčka pečlivě očistěte, nejdříve je propláchněte vodou a pak z nich systematickým mnutím mezi prsty odstraňte zbytky dužiny. Můžete si trochu pomoci lžičkou soli, zasypte jí semínka a pečlivě mněte. Poté semínka ještě jednou důkladně opláchněte.


Semínka osušte čistou utěrkou a rozprostřete je na plechu. Zastříkněte semínka olivovým olejem. V tomhle případě se ale nemusíte bát ani drobného experimentování a můžete vyzkoušet třeba olej sezamový. 


Do hmoždíře vsypte koření podle vaší vlastní volby. Já jsem zvolila sladkou papriku a pikantní koření na těstoviny, které jsem si přivezla z italské Cortony. Koření je to ďábelské, ale velmi dobré a jednou z jeho nejdůležitějších složek jsou nadrcené vločky z chilli papriček. Posypte směsí koření dýňová semínka a nakonec vše posolte. Já jsem se se solí držela přeci jen zpátky, protože moje toskánská kořenicí směs už obsahuje česnekovou sůl. Dřevěnou mašlovačkou vše promíchejte a plech vložte do trouby předehřáté na cca 180°C. Restujte asi 10 minut, dokud semínka nezezlátnou.


Nakonec vytáhněte plech z trouby, nechte vychladnout a uskladněte do uzavíratelné sklenice. 

Příště vyzkouším sladkou variantu! Tak tedy... Příjemné hubené mlsání!

Žádné komentáře:

Okomentovat