pátek 29. dubna 2016

Zelené jarní smoothie


Pokud stále ještě koketujete s nějakou formou jarního detoxu, chcete hubnout a nebo si jen chcete zdravě pochutnat, tady je další recept na báječné jarní zelené smoothie. Jak už jsme předesílala dříve, k nápojům s obsahem salátů, špenátu či kapusty jsem byla vždycky dost skeptická, ale nemůžu si pomoct, touhu zkoušet nové věci a ochutnávat (nejen) život ve všech jeho podobách  v sobě asi zkrátka mám zakódovanou a tak byl podobný recept jen otázkou času.

Moc se mi na tom receptu líbí, že část surovin jsem si mohla natrhat na vlastní zahrádce a v truhlíku, takže jsme měla kontrolu nad tím, že se jedná o suroviny zdravé, nebála bych se říct, že v bio kvalitě. Takže nezošklivujte si to a šup do toho ;-).


Co budete potřebovat (na cca 4 porce):
  • 500 ml mléka
  • 4-5 listů kapusty
  • hrst listů jarních salátů
  • 2 kiwi
  • 2 banány
  • hrst jarních bylinek (máta, meduňka, šalvěj)
  • čajovou lžičku chia semínek


K narozeninám jsem dostala nový, jak jinak než báječný mixér s nástavce na smoothie. Ne snad, že by Vám dobře neposloužil mixér starý, ale tenhle má tu báječnou výhodu, že co si namixuji, na to už jen nasadím víčko a můžu si tu zdravou dobrotu hned odnést k obědu do práce.

Takže do mixéru (smoothieovače či smoothie makeru)nalijte mléko, banány nakrájejte na kolečka. Kiwi rozpulte a dužinu vydlabejte ostrou čajovou lžičkou a přidejte do mixéru. Kapustové listy opláchněte a nakrájejte na menší kousky. Ideálně použijte listy blíže k srdíčku kapusty, mají svěžejší chuť. A nakonec jarní salátové lupení. Mně na zahradě bohatě bují zahradní šťovík, a to dokonce ve dvou barevných variantách, takže jsem použila hrst lístků z obou rostlinek, a přidala i pár mladých a šťavnatých lístků mangoldu. 


Vše rozmixujte do hladka. Nakonec přidejte pro lepší chuť a vůni ještě bylinky - já použila pár lístků máty, pár lístků meduňky a pár lístků šalvěje a čajovou lžičku semínek chia. Ještě jednou důkladně promixujte a pak nechte vychladit.

Tohle jarní smoothie servírujte ozdobené lístky léčivek (máta, meduňka) a nějakým jarním kvítkem, třeba violkou, kterou najdete při procházce do lesa, nebo pestrými kvítky macešek, které třeba podobně jako u mě zdobí truhlíky na okně.

Kdyby se Vám zdálo, že na vás drink málo sladký, můžete jej dosladit čajovou lžičkou medu, a pro mě osobně byla jeho chuť báječně vyladěná!


Tak báječné jaro, snad už opravdu, a dobrou zdravou chuť!



Žádné komentáře:

Okomentovat