pondělí 8. února 2016

Báječné bylinkové čaje




Když mi v mých šestadvaceti letech spadl do klína dům se zahradou, měla jsem k zahradě dost odtažitý vztah. Moje ochota "dělat něco" na zahradě zahrnovala pouze pravidelné sekání zahrady, a to ještě jen proto, že když jsem si na to vzala plavky, tak jsem se snadno a rovnoměrně opálila. Přesto... někde to tam bylo.

Vzpomínám, že když jsem byla malá a prababička Marie, mimochodech báječná zahradnice, mi přidělila můj metr čtvereční záhonku na chatě, cítila jsem obrovskou pýchu a taky zodpovědnost. A po letech pózy kavárenského povaleče se nakonec ona malá zahradnice kdesi hluboko v mně znovu probudila. 

Začala jsem s bylinkami. Nejdřív s těmi, které jsem užila při vaření a které nevyžadovaly příliš velké dovednosti. Časem jsem si začala pěstovat i další bylinky, léčivky na čaje a mastičky. A tady je pár tipů, jak si namíchat své vlastní čaje:

Když nemůžu spát:
2 díly meduňky
2 díly máty
1 díl třezalkové nati



2 čajové lžičky zalijete 250 ml horké, nikoliv však vroucí vody a nechte luhovat cca 5 minut. JE to čaj báječné vůně i chuti, díky třezalce má trochu nahořklý "ocásek". ˇ

Čaj má uklidňující a uvolňující účinky. Při pravidelném pití před spaním Vám přinese báječné sladké sny! Jeho chuť je velmi dobrá sama o sobě, ale můžete ho vylepšit i lžičkou medu.



Čistící čaj:

2 díly květu řebříčku obecného 
1 díl okvětních lístků měsíčku lékařského



2 čajové lžičky směsi zalijte 250 ml horké, nikoliv vroucí vody a přiklopené nechte louhovat cca 3 minuty.

Tento čaj má silné antiseptické účinky, čistí  organismus, podporuje krevní oběh a uvolňuje křeče. Zlepšuje trávení, je to hotový životabudič. Čajový nálev má velmi intenzivní účinky, doporučuje se proto užívat spíše krátkodobě a u dětí je doporučován slabší nálev.









Žádné komentáře:

Okomentovat