pondělí 6. června 2016

Báječné bezové sušenky



Nejlepší pochvalou pro kuchařku je hlasitá pochvala a obdiv strávníků, to je jasné jako facka. Když jsem včera pekla bezové sušenky, říkala jsem si, že to možná nebyl ten nejlepší nápad, jak strávit horké letní poledne. Ale čerstvé sušenky jsem pak zabalila do košíčku a vzala s sebou na návštěvu k rodičům, kde se u bazénu sešla celá rodina. A něco Vám řeknu, díky synovci Tomíkovi (3 roky) jsem si jistá, že to byl ten vůbec nejlepší nápad:

Tomík (rve si sušenku do pusy): To jsi pekla ty?
Já: Hm, to jsem pekla já. 
Z legrace dodám: Vlastníma rukama!
Tomík: Hmmm, to je doblý!
Bere si další sušenku: Káťo?
Já: No?
Tomík: To jsi pekla voplavdu ty? Sama? Vlastníma lukama?
Já: Ano, Tomíku, to jsme pekla já! Vlastníma rukama, doma v troubě. Dala jsem tam mouku, cukr, vajíčko, kytičky bezinek…(postupně jmenuji všechny ingredience). To je dobrota, viď?
Tomík: Hmmm. To jo! A Káťo, to si oplavdu pekla ty?



Můžete se trápit, že nepostupujete v kariéře tak rychle a vysoko, jak byste chtěli a jak byste si třeba zasloužili, můžete být naštvaní, že k tělu modelky vám pořád přebývá pár špíčků, i když se můžete přetrhnout, taky možná nemáte a nikdy nebudete mít ty nejdelší nohy na světě a zlatou hřívu vlasů, možná nikdy nestihnete přečíst tolik knížek, kolik byste chtěli, procestovat celý svět, můžete se cítit zahanbeně, že namísto Kafky u kavárenského stolku si v posteli raději čtete Bábovky Radky Třeštíkové, nebo že nikdy nebudete mít odvahu skočit padákem, ale víte co? V očích dítěte můžete být ty nejúžasnější hvězdy, protože jste samy upekly ty báječné sušenky. No vážně, úplně samy, vlastníma rukama, Tomíku!  

Co budete potřebovat:



  • 300 g hladké mouky 
  • čajovou lžičku prášku do pečiva
  • 120 g krystalového cukru
  • 60 g krémového sýra Philadelphia
  • čajovou lžičku nastrouhané citrónové kůry
  • citrónovou šťávu z půlky citrónu
  • 6 – 8 bezových květů
  • 125 g másla
  • 2 polévkové lžíce oleje
  • 1 vejce
  • polévkovou lžíci mléka
  • polévkovou lžíci bezinkového sirupu
  • špetku soli

Dále budete potřebovat:
  • pečící papír
  • cukr moučku na posypání
  • pekařské razítko (není nezbytnost)



V míse promíchejte mouku s práškem do pečiva, špetkou soli a přidejte na drobno nasekané čerstvé bezinkové květy.



V míse utřete Philadelphii, na jemno nastrouhanou citrónovou kůru a cukr, poté přidejte přepuštěné máslo. Do jemné hmoty dále přimíchejte vejce, lžíci mléka, citrónovou šťávu, bezinkový sirup a olej po kapkách. Nakonec zapracujte sypkou směs.



Výsledné těsto by mělo být lehce lepivé. Zabalte ho do potravinové folie a nechte cca hodinu odpočinout v lednici.



Na plech rozviňte pečící papír. Vyndejte těsto z lednice, uštipujte kousky a na pomoučeném válu z něj dlaní tvořte placičky. Máte-li ve svém inventáři podobně jako já nějaké pekařské razítko, můžete ho do sušenky otisknout, dodáte jim neopakovatelný a osobitý vzhled a šmrnc.




Sušenky klaďte na plech cca v 2 centimetrových rozestupech, maličko nabudou. Na plechu je lehce pocukrujte moučkovým cukrem, vytvoří se na nich lehounká karamelizovaná krustička. Plech se sušenkami vložte do trouby předehřáté na cca 180°C a pečte asi 10 - 12 minut podle toho, jak velké a tlusté sušenky jste uplácali.



Sušenky můžete skladovat ve skleněné dóze třeba i měsíc, ale je daleko pravděpodobnější, že pokud máte kolem sebe dost mlsných jazýčků, budete muset přidávat další a další várky.




Takže vám přeju pěkné léto, dobrou chuť a prostě buďte báječní!


Žádné komentáře:

Okomentovat