čtvrtek 26. března 2015

"Zimní" mrkvový dortíček


Když jsem poprvé slyšela o mrkvovém dortu, tak jsem rozhodně neskákala dva metry vysoko. Zcela konzervativně jsem nad takovou "alternativou" ohrnovala nos. Ale kdo jednou vyzkouší, tak mi nejspíš dá za pravdu, že je to prostě báječný nápad. Podobně si ho oblíbila i kamarádka Lenka a tak když jsem pro ni chystala narozeninovou oslavu, na jiný dort jsem ani nepomyslela! 

Co budete potřebovat:
  • 85 g hladké mouky
  • 100 g krupicového cukru
  • 1 čajovou lžičku jedlé sody
  • 3/4 lžičky kypřícího prášku
  • 1 čajovou lžičku mleté skořice
  • 1/4 lžičky drceného hřebíčku
  • špetku muškátového oříšku
  • špetku kardamonu
  • špetku soli soli
  • jeden vanilkový lusk 

  • 160 ml rostlinného oleje
  • 2 vejce
  • 140 g nahrubo nasekaných  ořechů (můžete si zvolit podle vlastní chuti lískové, vlašské, pekanové, já použila svoje vlastní opilé vlašské ořechy)
  • 125 g mrkve
  • 80 - 100 g ananasu (nejlépe čerstvého)
  • 200 g ricotty
  • 100 g moučkového cukru
  • ozdobné vločky

  • dortovou formu o průměru max 21 cm
  • pečicí papír
  • olej v rozprašovači na vymazání formy

Do mísy prosejte hladkou mouku, udělejte do ní dolíček a do něj přidejte krupicový cukr, jedlou sodu, kypřící prášek do pečiva,špetku soli a koření. Vanilkový lusk rozpulte a z poloviny vyškrábněte špičkou množe zrníčka a přidejte do těsta, zbytek ponechte na krém. V samostatné misce prošlehejte vejce a postupně přilévejte olej a důkladně šlehejte. Přilijte do sypké směsi a promíchejte.

Nastrouhejte si mrkev na struhadle s jemnými oky, očistěte ananas, nakrájejte ho na drobné kostičky o hraně max. 1 cm. Mrkev, ananas a ořechy vmíchejte do téměř hotového těsta. Jak je uvedeno u surovin, co se ořechů týče, nebojte se být kreativní. Budete-li mít doma ve spíži ořechy opilé, tak jimi nikdy nic nezkazíte a dodáte svému pečení punc dortu pro dospěláky (i když pečením se alkohol ve skutečnosti vypaří, ale zůstane po něm báječný chuťový ocásek).

Úúúúúplně opilé ořechy najdete na htmlhttp://katcinabajecnakuchyne.blogspot.co.at/2014/12/uuuuupne-opile-orechy.html

Formu vystříkejte olejem z rozprašovače, to je mimochodem skvělá kuchyňská vychytávka! Vystřihněte si kolečko pečicího papíru na dno dortové formy. Těsto přelijte do formy, uhlaďte povrch a dejte do trouby předehřáté na cca 180 - 200°C. Jak už víme, doba pečení může být troubu od trouby trošku jiná, ale v případě této gramáže a dortové formy o průměru 18 cm (kterou jsem použila já) se pekl dortík 45 minut. Nejste-li si jistí, vždycky můžete provést test se špejlí:-)


Dort vyndejte z trouby a nechte ve formě pomalu chladnout. Zatím si připravte krém. Našlehejte ricottu s cukrem a vanilkou z druhé poloviny vanilkového lusku.

Když je dort úplně vychladlý, vyndejte ho z formy a vrch dortu potřete krémem. Dort před konzumací doporučuji nechat odpočinout v lednici, můžete klidně přes noc.


Povrch dortu ozdobte až krátce před tím, než jej ponesete na stůl. Já jsem tentokrát zvolila jednoduché sněhové vločky, protože jsem dortík pekla v polovině února, ale Vaší fantazii se meze nekladou.
  

Báječný den!




Žádné komentáře:

Okomentovat